در برنامه سی‌وهفت درجه از سرطان روده بزرگ حرف می زنیم. سرطانی که شیوع آن در افراد زیر پنجاه سال در ایران دو برابر شده! به شما از لزوم آزمایشهای غربال گری برای پیشگیری از ابتلا به این سرطان می گویید. آزمایشی که در خیلی از کشورها از یک سنی به بعد هم رایگان است و هم اجباری است. دکتر رضا ملک زاده، فوق تخصص بیماریهای گوارش، گفته در چهار سال گذشته ۴۴ هزار نفر مبتلا به سرطان روده بزرگ شدند و روز به روز تعداد کسانی که سرطان روده بزرگ می گیرند بیشتر می شود.

درباره علت این اتفاق، راه های پیشگیری از این سرطان و درمانش مفصل صحبت شد، و به ما می گوید ببینیم سرطان روده بزرگ چیه و چرا بوجود میاد. مهمان برنامه سی‌وهفت درجه دکتر جعفر جعفری، فوق تخصص دستگاه گوارش /استاد دانشگاه کینگز کالج لندن هستند. در بخش باورهای غلط به این سوال جواب می دهیم که آیا این درست است که خمیردندانهای زغالی دندان را سفیدتر میکنند؟ در بخش نفس عمیق این برنامه به اختلال انورکسیا یا بی اشتهایی عصبی در نوجوانان می پردازیم. در این اختلال بیمار با وجود اینکه گرسنه است، به اندازه کافی غذا نمیخورد. از شکل بدن و تناسب اندامش تصویر صحیحی ندارد. فشارهای اجتماعی و تصویرسازی نادرست رسانه‌ای از وزن ایده آل، به شیوع این اختلال در سالهای اخیر دامن زده. دکتر هادی شاکر فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان توضیحات دقیقی در مورد نحوه کمک به این افراد می دهند. نازنین معتمدی تهیه کننده ارشد و مجری این برنامه است.

مقالات تخصصی جراحی عمومی

متخصص جراحی عمومی, متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی, بهترین دکتر برای عمل لاپاراسکوپی در اصفهان, لاپاراسکوپی در اصفهان, بهترین جراح لاپاراسکوپی صفرا در اصفهان, هزینه لاپاراسکوپی در بیمارستان میلاد اصفهان, بهترین جراح رحم در اصفهان

5/5 (1 دیدگاه)