8 عامل ایجاد توده های گردن در اصفهان

انواع توده در گردن و روش های درمان

احساس توده در سمت راست گلو,از کجا بفهمیم سرطان گلو داریم,برآمدگی پشت گردن,توده چربی در پشت گردن,تومور گردن چیست,کدام توده در گردن خطرناک است

8 عامل ایجاد توده های گردن در اصفهان، به توده های عروقی و کیست ها و برجستگی های محدوده ی گردن، توده های گردنی گفته میشود. در برخی موارد بدلیل عفونت غدد لنفاوی، این غدد بزرگ شده و توده های گردنی را ایجاد می کنند. یکی از شایعترین علل ایجاد توده های گردنی عفونت لوزه، سینوس، دندان و بیماری سل و توکسوپلاسموز می باشد.

جراحی توده گردنی

به گفته دکتر ایران نژاد که در مقاله 8 عامل ایجاد توده های گردن در اصفهان توضیح دادند، از نظر پزشکان این توده ها بلافاصله پس از تشخیص و بروز علائم ظاهری می بایست توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرند و بیماران نسبت به درمان این نوع توده های گردنی می بایست جدیت بسیاری داشته و آن را سرسری نگیرند چرا که احساس برجستگی و توده گردنی از اولین علائم بروز سرطان میباشد.

تشخیص و درمان توده گردن

در صورت عدم تشخیص و درمان بموقع توده گردنی، درمان مشکل شده و در بسیاری موارد مرگ به مراه دارد. به دلیل در معرض دید بودن گردن، به راحتی وجود ضایعات و توده های گردنی در آن را می‌توان تشخیص داد. توده های گردنی از توده هایی است که دارای سه نوع بدخیم، مادرزادی و عفونی می باشد. این نوع توده ها می توانند در دو حالت سرطانی و یا خوش خیم پدیدار شوند.

نمایش بیشتر مقالات...
مراقبت های لازم انواع بخیه ها و زمان مناسب کشیدن بخیه

کدام توده در گردن خطرناک است؟

خیلی اهمیت دارد که با مشاهده هر علائمی از توده های گردنی، سریعا به پزشک متخصص برای درمان مراجعه کنید. برای برطرف کردن نگرانی هایتان در مورد علایم وجود توده در ناحیه گردن، بهتر است با مراجعه به یک متخصص جراحی عمومی علت علائم تان را مشخص کنید و سریعا تحت درمان قرار گیرید. دکتر حجت الله ایران نژاد متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی شما را در این مورد راهنمایی می کنند.

چه عواملی در ایجاد توده گردن اثر گذار است

به طور کلی می توان گفت که دو عامل زمینه و وراثتی می توانند در ایجاد تومور گردنی نقش داشته باشند که در مقاله 8 عامل ایجاد توده های گردن در اصفهان بیان شده است.

عوامل زمینه

  1. این عوامل شامل استعمال دخانیات و مصرف الکل، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای طولانی مدت، وجود ویروس HPV، قرار گرفتن در معرض پرتوهای مختلف و مضر ، عدم تامین ویتامین ها موارد مورد نیاز بدن، ایجاد عفونت در اثر سرماخوردگی و آنفولانزا و … می باشند. در واقع این عوامل به مرور زمان و با افزایش شدت آنها، فرد را مستعد دریافت توده های گردن می کند.

عوامل وراثتی

  1. وراثت می تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد توده های گردنی داشته باشد. برای مثال اگر در سابقه خانوادگی، فردی به توده های تیروئیدی مبتلا باشد، نسل بعد ممکن است به توده های گردنی مبتلا شود.

عمده دلایل بروز توده های گردن

  • نوشیدن الکل
  • استعمال دخانیات
  • عوامل مادرزادی و وراثت
  • بیماری های عفونی همچون لوزه، دندان، سینوس و غیره.
  • بیماری سل
  • سبک زندگی و رژیم غذایی نادرست
  • قرارگیری طولانی مدت در برابر تابش مستقیم آفتاب
  • کمبود ویتامین
نمایش بیشتر مقالات...
فتق ناف چیست و راه درمان

احساس توده در سمت راست گلو,از کجا بفهمیم سرطان گلو داریم,برآمدگی پشت گردن,توده چربی در پشت گردن,تومور گردن چیست,کدام توده در گردن خطرناک است
اینستاگرام دکتر حجت الله ایران نژاد متخصص جراحی عمومی در اصفهان را دنبال کنید
4.9/5 (9 دیدگاه ها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *